Samoloty SAAB340 w Sprint Air

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • Jacek Waszczuk
    rozpoczął temat Samoloty SAAB340 w Sprint Air

    Samoloty SAAB340 w Sprint Air

    Samoloty SAAB 340 w Sprint Air

    Samolot SAAB 340 oblatano 25 stycznia 1983 roku. Po lotach prototypowych uruchomiono produkcję seryjną i do zakończenia produkcji w 1999 roku zbudowano 459 egzemplarzy. Do dziś (lato 2011) w użytkowaniu zostało około 300 samolotów. Największym operatorem jest krajowa linia Sprint Air, wszystkie samoloty linii to wersja SAAB 340A z liczby 12 samolotów w użyciu znajdują się;

    - Jeden samolot w wersji pasażerskiej,
    - Pięć samolotów w wersji QC czyli z możliwością szybkiej konwersji kabiny z pasażerskiej na towarową i na odwrót
    - Sześć samolotów w wersji F (fracht) typowo towarowej

    Użytkowane samoloty

    SP-KPE nr ser. 130, wersja SAAB-340A
    SP-KPF nr ser. 135, wersja SAAB-340A QC
    SP-KPG nr ser. 065, wersja SAAB-340a QC
    SP-KPH nr ser. 015, wersja SAAB-340A F
    SP-KPK nr ser. 026, wersja SAAB-340A
    SP-KPL nr ser. 038, wersja SAAB-340A jedyny samolot w wersji pasażerskiej
    SP-KPN nr ser. 118, wersja SAAB-340A
    SP-KPO nr ser. 010, wersja SAAB-340A F
    SP-KPR nr ser. 139, wersja SAAB-340A QC
    SP-KPU nr ser. 145, wersja SAAB-340A F
    SP-KPV nr ser. 071, wersja SAAB-340A
    SP-KPZ nr ser. 087, wersja SAAB-340A
    SP-KPC

    Zestawienie uaktualnione
    Ostatnio edytowany przez Jacek Waszczuk; [ARG:4 UNDEFINED].

  • mpmomot
    odpowiedział(a)
    Fajnie byłoby znów zobacz ATRa w Balicach...

    Zostaw komentarz:


  • Marauder
    odpowiedział(a)
    Flota Sprint Air właśnie wzbogaciła się o kolejne maszyny. Ten świeżo wchodzący na rynek przewozów pasażerskich przewoźnik zakupił dwie kolejne maszyny do przewozu ludzi oraz jedną do przewozu cargo. Jak wyjaśnia rzeczniczka prasowa, ruch ten został podyktowany dynamicznym rozwojem firmy. Na razie nowe samoloty nie będą latały na konkretnych trasach.

    Sprint Air jest polską firmą lotniczą znaną do niedawna z działalności stricte cargo. Od niedawna przewoźnik zdecydował się wejść na rynek przewozów pasażerskich. Jedną z pierwszych tras, jaką uruchomił, była Zielona Góra –Warszawa. W kolejnych miesiącach lista regionalnych lotnisk, na których zaczynał operować Sprint Air wzrastała i tak dzisiaj samolotami tej firmy można polecieć już z Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury, Radom ale też Kraków, Wrocław, Gdańsk.

    Rozwój firmy dyktuje z kolei inwestycje w tabor i tak na przełomie lipca i sierpnia tego roku flota linii lotniczej Sprint Air wzbogaciła się o trzy kolejne turbośmigłowe statki powietrzne. Do trzynastu posiadanych przez przewoźnika maszyn dołączyły dwa samoloty w wersji pasażerskiej: Saab 340A oraz ATR72-202. Swego czasu dziesięć sztuk tego ostatniego modelu posiadał w swojej flocie Eurolot.

    Do tej pory przewoźnik Sprint Air posiadał tylko pięć maszyn, które pozwalały na przewóz ludzi. Dwa samoloty w wersji pasażerskiej oraz trzy w wersji quick change, czyli z możliwością swobodnej zmiany między wersją pasażerską a cargo. Wszystkie one zabierały na pokład do 33 podróżnych. Natomiast zakupiony właśnie ATR72-200 „Echo” będzie pierwszym we flocie SprintAira samolotem pasażerskim z 66 -fotelami na pokładzie.

    Inwestycja przewoźnika w tabor pasażerski przynosi naturalnie pytanie o plany zwiększenia liczby połączeń. – Nie chcemy wiążąco wypowiadać się na temat planów, bo to nie jest tak, że pozyskaliśmy samolot na jakąś konkretną trasę – mówi Adriana Fibingier-Pawelska, rzecznicza prasowa Sprint Air. – Realizujemy bardzo dużo kontraktów zagranicznych, dużą liczbę czarterów pasażerskich, więc te samoloty zostały pozyskane w związku z dynamicznym rozwojem firmy na potrzeby realizacji bardzo wielu różnych zleceń na całym rynku europejskim – dodaje.

    Trzeci zakupiony samolot to ATR72-212 w wersji towarowej, który został pozyskany na potrzeby obsługi zagranicznych kontraktów długoterminowych linii oraz realizacji czarterów cargo na rynku europejskim. Wraz z nowymi nabytkami liczba eksploatowanych przez spółkę Sprint Air samolotów wzrosła do szesnastu, z czego dwanaście stanowią Saaby, a cztery to samoloty typu ATR72.

    http://www.rynekinfrastruktury.pl/wi...oty-54942.html

    Zostaw komentarz:


  • Kristof
    odpowiedział(a)
    SP-KPL od (jeżeli dobrze pamiętam) października nie ma już logo lubuskiego



    fotka sprzed kilku dni

    Zostaw komentarz:


  • Jacek Waszczuk
    odpowiedział(a)
    Zaszły pewne zmiany dlatego tez uaktualniona lista w pierwszym wpisie

    Zostaw komentarz:


  • Wiśnia
    odpowiedział(a)
    SP-KPL ma "Lubuskie".

    Zostaw komentarz:


  • Gryniek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kristof Zobacz posta
    Dwie fotki - pierwsza zrobiona w marcu 2010 w Bydgoszczy - jeszcze przed malowaniem
    (...)
    i druga - z Warszawy już w barwach Sprinta z grudnia 2010
    Czy jemu przypadkiem nie domalowali wwwlubuskie.pl?

    Zostaw komentarz:


  • Kristof
    odpowiedział(a)
    Dwie fotki - pierwsza zrobiona w marcu 2010 w Bydgoszczy - jeszcze przed malowaniem


    i druga - z Warszawy już w barwach Sprinta z grudnia 2010

    Zostaw komentarz:


  • Jacek Waszczuk
    odpowiedział(a)
    Dzięki a masz może zdjęcie?

    Zostaw komentarz:


  • Kristof
    odpowiedział(a)
    SP-KPZ (dostarczony 03.2010.) ex OK-CCB Czech Connect Airlines c/n 340A-087

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X