Embraer 145 był użytkowany we flocie LOT-u od końca lat 90-tych. Na podstawie zawartego 21 stycznia 1999 roku kontraktu, LOT otrzymał 14 maszyn tego typu, które obsługiwały bliskie trasy europejskie i loty krajowe. Ostatnim lotem był rejs o numerze LO3832 z Gdańska do Warszawy.


SP-LGA 145MP dostarczony 05.08.1999 w służbie do 27.09.2005 lata dla Fly Airlines jako TC-FLR


SP-LGB E145MP dostarczony 24.08.1999 w służbie do 17.07.2006 lata dla SATENA jako FAC1176


SP-LGC E145EP dostarczony 22.02.2000 w służbie do 17.07.2006 lata dla SATENA jako FAC1177


SP-LGD E145EP dostarczony 28.04.2000 w służbie do 22.12.2010 lata dla Passaredo jako PR-PSQ


SP-LGI E145MP dostarczony 31.10.2000 w służbie do 19.10.2006 lata dla Passaredo jako PI-PSS


SP-LGK 145MP dostarczony 10.11.2000 w służbie do 31.10.2006 lata dla Passaredo jako PR-PSR


SP-LGL E145MP dostarczony 23.03.2002 w służbie do 03.06.2008 lata dla Aeromexico Connect jako XA-GAC


SP-LGM E145MP dostarczony 29.03.2001 w służbie do 31.05.2008 lata dla Passaredo jako PR-PSO


SP-LGN E145MP dostarczony 01.06.2001 w służbie do 25.06.2008 lata dla Sky Air World jako VH-SZH


SP-LGE(fot. CZ@rek-album) E145LR dostarczony 01.08.2000 w służbie do 04.2011 aktualnie lata jako G-CGUS


SP-LGF E 145MP dostarczony 22.09.2000 w służbie do 02.2011 wrócił do leasingodawcy


SP-LGG E145MP dostarczony 29.09.2000 w służbie do 04.2011


SP-LGH E145MP dostarczony 20.10.2000 w służbie do 04.2011


SP-LGO E145MP dostarczony 22.04.2002 w służbie do 04.2011