Śmigłowce EC-135 LPR-u

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • #31
    Zamieszczone przez Sebastian Szatyłowicz Zobacz posta
    Więc widać dzieje się sporo. A PZL Mewa jeszcze jest użytkowana? Nie można jej wykorzystać zamiast EC do lotów między miastami
    PZL M-20 Mewa została już wycofana z LPR 4 lata temu za sprawą braku przedłużenia przez producenta (PZL Mielec) certyfikatu typu. Brak tego certyfikatu sprawia, że takim samolotem można sobie latać prywatnie, ale w kategorii SPECJALNY i nie można wykonywać komercyjnych przewozów pasażerskich, a LPR nota bene jest przewoźnikiem. Jedna ex-LPR'owska Mewa na pewno jest w prywatnych rękach we Wrocławiu i nadal lata Regu nie pamiętam.
    Lotnictwo Praca Rozrywka

    Komentarz


    • #32
      Zamieszczone przez Wojtek Zaremba Zobacz posta
      SP-HXD lądowisko przy szpitalu w Siemiatyczach.[/I]
      To zdjęcie jest fajne..
      Lotnictwo Praca Rozrywka

      Komentarz


      • #33
        Jeśli to ta o której myślę to nie lata tylko zajmuje miejsce na płycie
        Pozdrawiam
        Jacek

        Moje AIRPLANE-PICTURES.NET

        Komentarz


        • #34
          Dwie Mewy są na EPBC, jedna nielot przy bramie LPR a druga stała i stała w okolicy hangaru 5 i kilka tygodni temu zniknęła. Oczywiście obie LPR.
          ---
          http://xon.787dreamliner.info

          Komentarz


          • #35
            Jakiś czas temu pojawiła się informacja o szybszym zużywaniu silników w EC-135 LPR. Dyskutowaliśmy również w tym wątku na ten temat. Ustalono że na wlotach do silników, powinny być zamontowane filtry. Wyjaśnienie i rozwiązanie problemu w poniższym tekście. Szkoda tylko że już kolejno poszczególnym śmigłowcom kończy się gwarancja producenta

            "W okolicznościowym oświadczeniu przedstawiciele Eurocoptera poinformowali, że cała flota sanitarnych EC135 wylatała już 20 tys. h, notując 95-procentowy wskaźnik sprawności. Jednocześnie podali, że producent zapewnia najkrótszy w Europie czas reakcji na zgłoszoną usterkę, zaś czas jej usunięcia nie przekracza 12 h. Czas między otrzymaniem zgłoszenia a podjęciem akcji skrócono do 4 minut. Jednocześnie – w porównaniu do starszych Mi-2 – uzyskano możliwość prowadzenia akcji w nocy.

            Dane te odnoszą się do okresu obowiązywania gwarancji, który minął już dla części ze śmigłowców. Za ich obsługę odpowiadają teraz służby techniczne LPR. Jednocześnie poinformowano o rozwiązaniu przyczyn szybszego niż zakładano zużywania się silników.

            Powodem był brak wymaganych przez producenta filtrów wlotów powietrza silników chroniących przed zasysaniem pyłów i twardych obiektów w czasie startów i lądowań na słabo przygotowanych lądowiskach. Eurocopter zainstalował je na własny koszt.

            Oprócz 17 stałych baz śmigłowców sanitarnych, LPR może wysyłać swoje maszyny na ok. sto lądowisk przyszpitanych (z reguły betonowych) oraz do ok. tysiąca miejsc, z których przy udziale straży pożarnej można operować zarówno w dzień, jak i w nocy"

            http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8932
            Pozdrawiam
            Adam

            Komentarz


            • #36
              Na całe szczęście gwarancja się kończy. Teraz będzie można wziąć się za modernizację śmiglaków i na początku mają one być odchudzone. Czemu? Sporo by o tym pisać. Tak na początek to mocno ogranicza to ich możliwości logistyczno-zasięgowe.
              Miłośnik awiacji zafascynowany fotografią

              Komentarz


              • #37
                Zamieszczone przez Mariusz Małecki Zobacz posta
                Na całe szczęście gwarancja się kończy. Teraz będzie można wziąć się za modernizację śmiglaków i na początku mają one być odchudzone. Czemu? Sporo by o tym pisać. Tak na początek to mocno ogranicza to ich możliwości logistyczno-zasięgowe.
                Nie wiem dlaczego taki zadowolony jesteś. Że trzeba będzie z własnej kieszeni kasę wyłożyć? A czego niby śmiglaki miałyby się pozbyć? Jeszcze się okaże że ani gwarancji ani żadnej modernizacji nie będzie.
                Pozdrawiam
                Adam

                Komentarz


                • #38
                  Poza LPRem nie mamy bazy logistycznej gdzie możliwe byłoby przeprowadzenie takich prac więc myślę że skończy się na gadaniu

                  Komentarz


                  • #39
                    Zamieszczone przez Marauder Zobacz posta
                    Nie wiem dlaczego taki zadowolony jesteś. Że trzeba będzie z własnej kieszeni kasę wyłożyć?
                    Jestem zadowolony, bo śmiglaki będą bardziej przystosowane do swoich zadań. Chyba nawet nie wiesz jakie są ograniczenia w związku z ich nadmierną masą. Pewne wcześniejsze założenia nie mogą być w pełni realizowane lub jest to utrudnione. Nadmierna masa to wynik niekompetencji przy ich zamawianiu. Ktoś chciał zrobić z tego mercedesa i przedobrzył. Tak wyposażone śmiglaki nie latają nawet na zachodzie. Do tego konstrukcja przekładni głównej nie pozwala na pełne wykorzystanie mocy silników i są one zdławione.

                    Nasze śmigła nie mogą latać na bliskie misje z pełnym zatankowaniem. Promień działania z jednej bazy jest przez to ograniczony. Jeżeli lot ma być na dalszy zasięg to trzeba je dotankować. To wszystko skutek nadmiernej masy i "przeładowania" sprzętem przy zamawianiu.
                    Miłośnik awiacji zafascynowany fotografią

                    Komentarz


                    • #40
                      Zamieszczone przez Mariusz Małecki Zobacz posta
                      ... Teraz będzie można wziąć się za modernizację śmiglaków i na początku mają one być odchudzone ...
                      Coś o tym słyszałem. Na przykład samo zdjęcie oświetlenia LED i zastąpienie go tradycyjnym ma przynieść 15kg.
                      Moje Airplane-Pictures

                      Komentarz


                      • #41
                        Duży artykuł o kwestiach poruszanych przez Mariusza był w "Skrzydlatej Polsce" 4/2012.
                        Zainteresowani mogą więc tam zaglądnąć, poniżej link do krótkiego omówienia zawartości tego artykułu:
                        http://www.altair.com.pl/magazines/a...rticle_id=3756
                        www.airplane-pictures.net
                        Galeria - lotnictwo.net.pl
                        Airliners.net

                        Komentarz


                        • #42
                          Zamieszczone przez Mariusz Małecki Zobacz posta
                          Chyba nawet nie wiesz jakie są ograniczenia w związku z ich nadmierną masą. Pewne wcześniejsze założenia nie mogą być w pełni realizowane lub jest to utrudnione. Nadmierna masa to wynik niekompetencji przy ich zamawianiu. Ktoś chciał zrobić z tego mercedesa i przedobrzył. Tak wyposażone śmiglaki nie latają nawet na zachodzie. Do tego konstrukcja przekładni głównej nie pozwala na pełne wykorzystanie mocy silników i są one zdławione.

                          Nasze śmigła nie mogą latać na bliskie misje z pełnym zatankowaniem. Promień działania z jednej bazy jest przez to ograniczony. Jeżeli lot ma być na dalszy zasięg to trzeba je dotankować. To wszystko skutek nadmiernej masy i "przeładowania" sprzętem przy zamawianiu.
                          Mariusz, jakie wyposażenie masz na myśli medyczne czy awionika?

                          Zamieszczone przez Sebastian Szatyłowicz Zobacz posta
                          Coś o tym słyszałem. Na przykład samo zdjęcie oświetlenia LED i zastąpienie go tradycyjnym ma przynieść 15kg.
                          Zdjęcie oświetlenia gdzie? W kokpicie czy w kabinie ratowniczej. Zazwyczaj oświetlenie diodowe jest lżejsze niż tradycyjne lampy żarowe.
                          Pozdrawiam
                          Adam

                          Komentarz


                          • #43
                            Zamieszczone przez Marauder Zobacz posta
                            Zdjęcie oświetlenia gdzie? W kokpicie czy w kabinie ratowniczej. Zazwyczaj oświetlenie diodowe jest lżejsze niż tradycyjne lampy żarowe.
                            Chodziło o oświetlenie do lądowania. Samo oświetlenie nie waży dużo, ale transformatory troszkę ważą.
                            Moje Airplane-Pictures

                            Komentarz


                            • #44
                              Zamieszczone przez Sebastian Szatyłowicz Zobacz posta
                              Chodziło o oświetlenie do lądowania. Samo oświetlenie nie waży dużo, ale transformatory troszkę ważą.
                              Oświetlenie diodowe do lądowania jest niewielkich rozmiarów z tego co pamiętam o mocy 450W? (ale mogę się mylić) a współczesne zminiaturyzowane transformatory ważą naprawdę niewiele.
                              Problem z nadwagą raczej leży gdzie indziej.

                              Przy okazji dwa artykuły o EC-135 z zaprzyjaźnionego portalu.
                              http://www.aviation.net.pl/index.php...d=239&Itemid=2
                              http://www.aviation.net.pl/index.php...&ac=0&Itemid=2
                              Pozdrawiam
                              Adam

                              Komentarz


                              • #45
                                Do tego śmiglaka zapakowali sprzętu medycznego jakby to był mały szpital a do tego dołożyli mu radar pogodowy wykorzystywany przez przeciętną załogę z dwa razy do roku. Na zachodzie te śmigłowce są o wiele lżejsze. Skutkuje to ograniczeniami w zasięgu lub (przy pełnym zatankowaniu) kłopotem przy lotach ratowniczych w pobliżu bazy. Szczególnie wyłazi to przy pacjencie o wadze małego morsika. Do tego gdyby chcieć startować i lądować w pełnej zgodzie z procedurami to średnia szybkość na bliskich dystansach wychodzi taka jak z Mi-2...
                                Ma ten śmiglak swoje plusy, ale w porównaniu z włoską konkurencją przegrywa w mobilności i szybkości.
                                Miłośnik awiacji zafascynowany fotografią

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X