BLOHM und VOSS BV-222 Viking

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • BLOHM und VOSS BV-222 Viking

    BLOHM und VOSS BV-222 VIKING Łódź latająca, skonstruowana przez dr inż. Richarda Vogta i inż. Schuberta, łódź powstała na zamówienie Lufthansy do lotów przez Atlantyk z 24 pasażerami na miejscach siedzących lub 16 na miejscach sypialnych. Zakładano iż samolot będzie latał na trasie Berlin - Nowy Jork (ok. 7000 km) bez międzylądowań. W chwili wybuchu II wojny program został przejęty przez Luftwaffe, będące w budowie prototypy przebudowano na samoloty transportowe. Przy czym pierwszy prototyp oblatano jeszcze bez uzbrojenia, został on oblatany 7 września 1940 roku (pilot Helmut Radig), był to samolot mający być seryjną wersją BV-222A do przewozu 76 żołnierzy. Następnie zbudowano 5 maszyn w wersji BV-222B do przewozu 110 żołnierzy lub 72 rannych na noszach, używane były głównie do zaopatrywania Africa Korps. W 1945 roku powstała ostatnia wersja BV-222C. Łącznie zbudowano 13 egzemplarzy wszystkich wersji. 10 lipca 1941 roku wykonano pierwszy lot transportowy z Hamburga do Kirkenes nad Morzem Barentsa. 7 samolotów latało na stałe z zaopatrzeniem dla Afrika Korps na trasie Ateny -Tunis, do zakończenia walk w Afryce przewiozły 2000 ton ładunków i około 22500 żołnierzy. Po upadku Afrika Korps latem 1943 roku samoloty przebudowano na wersje patrolową, na pokładzie zainstalowano między innymi radar FuG-200 Hohentwiel. Po przebudowie trafiły do patrolowania Atlantyku, powstał eskadra Aufklarungsstaffel See 222 grupująca te samoloty. Podczas lotów patrolowych BV-222 nie wyróżniły się szczególnymi sukcesami. Wojnę przetrwało 5 maszyn z czego trzy przejęli alianci. Załogę samolotu w zależności od wersji stanowiło 10 - 14 osób. Na bazie BV-222 powstał poprawiony, powiększony samolot BV-238

    KONSTRUKCJA metalowa kryta blachą duralową, kadłub dwupokładowy, by zabezpieczyć samolot przed zatopieniem podczas wodowania część podwodna otrzymał podwójne dno, na skrzydłach lotki i klapy wychylane elektrycznie, pod skrzydłami dwa pływaki chowane w locie. W skrzydłach umieszczono specjalne kanały umożliwiające dostęp mechanikowi do silnika podczas lotu oraz o stanowiska strzeleckiego na płacie

    NAPĘD WERSJA BV-222A 6 silników gwiazdowych BMW 323 Bramo Fafnir z wtryskiem wody z metanolem zwiększającym krótkotrwale moc do 1200 kM

    WERSJA BV-222C silniki wysokoprężne rzędowe sześciocylindrowe chłodzone cieczą Junkers Jumo 207C lub D o mocy po 735 kW, śmigła trójłopatowe

    UZBROJENIE WERSJA BV-222A trzy wieżyczki w każdej działko MG-131/20 kal. 20 mm, dodatkowo ruchomy kaem MG-131 kal. 13 mm oraz w tyle kadłuba dwa stanowiska w każdym zdwojony kaem MG-81Z kal. 7,9 mm

    WERSJA BV-222B 3 do 6 kaemów w wieżyczkach na kadłubie i 5 ruchomych kaemów w kadłubie

    WERSJA BV-222C 3 działka MG-151/20 kal. 20 mm w 3 wieżyczkach (jedna na kadłubie i po jednej na każdym płacie), 5 ruchomych kaemów MG-131 kal. 13 mm w 5 stanowiskach w kadłubie

    DANE WERSJA BV-222A / BV-222B/ BV-222C
    rozpiętość m 46,0/ 46,0/ 46,00
    długość m 36,50/ 36,0/ 36,58
    wysokość m 10,90/ 10,90/ 10,90
    powierzchnia nośna m² 255,0 /255,0/255,0
    masa własna kg 25 900/ 27 000/ 30 660
    masa całkowita kg 45 300/ 45 000/ 52 000
    prędkość maksymalna km/h 345 / 345/ 390
    na wysokości m 0/ - / 5000
    prędkość przelotowa km/h 278/ -/ 345
    prędkość ekonomiczna km/h 257/ -/ 245
    wznoszenie m/sek - / - / 2,4
    pułap m 6500 / 5000/ 7300
    zasięg km 7450/ 7400/ 6100


    Kokpit BV-222



    BV-222 Na ziemi





    Oraz w locie




    Oraz coś na filmie
    Pozdrawiam
    Jacek

    Moje AIRPLANE-PICTURES.NET


  • #2
    U mnie coś takiego lata. Revell 1/72.







    « Moje lotnicze zdjęcia »
    Fulcrums Forever !!

    Komentarz


    • #3
      No nieźle, przyleciał do Ciebie czwarty prototyp BV-222 V-4 (X4+BH)
      Pozdrawiam
      Jacek

      Moje AIRPLANE-PICTURES.NET

      Komentarz


      • #4
        Prawdziwy olbrzym...

        Komentarz


        • #5
          Niezłe zdjątka Drzemi, tylko czemu mu śmigiełka zamroziłeś
          Sekta różowego arbuza

          O lotnictwie i nie tylko - http://www.boaedon.pl
          Promując akrobację - http://kolumber.pl/g/76769-Szlakiem%...ji%20lotniczej[/b]

          Komentarz


          • #6
            Te działka na skrzydłach były obsługiwane przez żołnierzy czy działały za pośrednictwem "serwo mechanizmów"?

            Komentarz


            • #7
              Były obsługiwane przez strzelców, w skrzydle był kanał którym można się było dostać do stanowiska strzeleckiego podczas lotu
              Pozdrawiam
              Jacek

              Moje AIRPLANE-PICTURES.NET

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Jacek Waszczuk Zobacz posta
                Były obsługiwane przez strzelców, w skrzydle był kanał którym można się było dostać do stanowiska strzeleckiego podczas lotu
                Ja cię…
                Wyobrażam sobie jak niekomfortowe i mało celne musiało być strzelanie z takiej wieżyczki. Umieszczone były tuż za silnikami, przecież.

                Komentarz


                • #9
                  Rozwiązanie na pewno nie było zbyt komfortowe. Tym bardziej że oficerowie Luftwaffe w pewnym momencie zaczęli preferować inne rozmieszczenie załogi.

                  Podpierając się wywodami psychologów iż wspólna walka lub wspieranie się nawzajem podczas walki może podnieść morale wszystkich walczących. Dlatego też zaproponowano by wszyscy członkowie załogi mogli być umieszczeni w jednej kabinie. Widać to między innymi po kabinie samolotu Ju-188

                  w której pilot, nawigator, przedni i tylny strzelec znajdują się w jednej powiększonej kabinie.
                  Pozdrawiam
                  Jacek

                  Moje AIRPLANE-PICTURES.NET

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeszcze kilka zdjęć na których widać wieżyczki skrzydłowe w BV 222.






                    Ostatnio edytowany przez Jacek Waszczuk; [ARG:4 UNDEFINED].
                    Pozdrawiam
                    Adam

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez smile468
                      Lay flat on your back

                      Lay flat on your back, arms out to sides and palms down, with your knees bent and feet flat to the floor. Shift onto your left hip, keeping your back flat to the floor. Lower your knees to the left side, so that the left knee and thigh golf clubs for sale lay on the floor. Place your left hand on your right knee, and pull the right knee down to floor…at the same time your head should be turned to the right, facing your right hand. Hold for 30 seconds, then slowly switch positions to the other side. Ishiner
                      ktoś jakieś spamy wysyła....

                      Komentarz


                      • #12
                        Następnych prób już nie będzie
                        Pozdrawiam
                        Jacek

                        Moje AIRPLANE-PICTURES.NET

                        Komentarz


                        • #13
                          Patrząc na te wodnosamoloty odnoszę wrażenie, iż Rosjanie z inżynierem Alieksjejewem na czele po wojnie budując swójekranoplan KM-1 zwany Kaspijskim Monstrem w jakiś sposób wzorowali się (inspirowali) właśnie Vikingiem...

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X