PPL zarobkowo?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • PPL zarobkowo?

    Witajcie,
    Wpadłem w sidła lotnictwa, zamierzam zrobić licencje ppl(A), na karierę na zawodowego pilota trochę za późno ( mam 26 lat). Tylko wszędzie jest napisane,że licencja ta nie uprawnia do latania zarobkowego - a również i w tym kierunku chciałbym pójść. Czy dodatkowo są kursy / szkolenia na "zarobkowego" ppl, czy zupełnie inna licencja, dodatkowe h latania...
    Jak z tym jest?
    pozdrawiam
    MM

  • #2
    Zamieszczone przez MarekM Zobacz posta
    Witajcie,
    Wpadłem w sidła lotnictwa, zamierzam zrobić licencje ppl(A), na karierę na zawodowego pilota trochę za późno ( mam 26 lat). Tylko wszędzie jest napisane,że licencja ta nie uprawnia do latania zarobkowego - a również i w tym kierunku chciałbym pójść. Czy dodatkowo są kursy / szkolenia na "zarobkowego" ppl, czy zupełnie inna licencja, dodatkowe h latania...
    Jak z tym jest?
    pozdrawiam
    MM
    Prywatna Licencja Pilota (PPL) to świadectwo kwalifikacyjne, które pozwala posiadaczowi pełnić funkcję pilota samolotu. To licencja niekomercyjna, która nie uprawnia pilota do przewozu osób w celach zarobkowych. Warunki, jakie musi spełniać pilot, są zależne od kraju, na terenie którego samolot się znajduje w danej chwili.
    Zgodnie z ICAO, pilot może latać maszyną turystyczną po pomyślnym ukończeniu kursu oraz wylataniu co najmniej 40 godzin, zakończonym testem zarówno teoretycznym, jak i praktycznym.
    Wyróżniamy różne typy licencji, wydawanych dla głównych kategorii: samolotu zasilane prądem inne samoloty; helikoptery; balony; statki powietrzne.
    PPL jest wydawana zgodnie z JAR (europejskie licencje). Licencja zawiera określoną liczbę podkwalifikacji lub ocen i szczegółowo określone przywileje licencji.

    A jesli chcesz zostać zawodowym - wejdź - http://samoloty.pl/content/view/1874/1/
    asiorek
    www.samoloty.pl

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za odp.
      jeszcze jedno pytanie czy licencje ppl(a) lub uap należy co roku odnawiać lub mieć odpowiednią ilość wylatanych godzin? oraz pytanie, czy mając ppla mogę latac na uap?
      MM
      Ostatnio edytowany przez MarekM; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez MarekM Zobacz posta
        Dzięki za odp.
        jeszcze jedno pytanie czy licencje ppl(a) lub uap należy co roku odnawiać lub mieć odpowiednią ilość wylatanych godzin? oraz pytanie, czy mając ppla mogę latac na uap?
        MM
        co jakiś czas musisz tylko okazywać badania lekarskie, które musisz odbyć w którymś z centrów medycyny lotniczej - http://samoloty.pl/content/view/1342/1381/
        co do licencji, musisz mieć licencję na dany rodzaj samolotu. Czy mając prawo jazdy na samochód, możesz jeździć motocyklem...?!?
        asiorek
        www.samoloty.pl

        Komentarz


        • #5
          Z lataniem zarobkowym nie jest tak prosto. Bo można być pilotem latającym spokojnie Wilgą w aeroklubie i gdy aeroklub pragnie wykonywac loty widokowe Wilgą (zarobkowo) to nie ściąga przecież pilotów LOT-u
          Pozdrawiam
          Jacek

          Moje AIRPLANE-PICTURES.NET

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Jacek Waszczuk Zobacz posta
            Z lataniem zarobkowym nie jest tak prosto. Bo można być pilotem latającym spokojnie Wilgą w aeroklubie i gdy aeroklub pragnie wykonywac loty widokowe Wilgą (zarobkowo) to nie ściąga przecież pilotów LOT-u
            A Jacek jak zwykle zgasi, owszem, nie ściąga pilotów LOTu. Masz absolutną rację. Ale ile na tej Wildze zarobisz ...
            asiorek
            www.samoloty.pl

            Komentarz


            • #7
              Niezależnie ile Aeroklub na tym zarobi pilotować musi osoba mająca licencje zawodową. Nieważne czy jest to lot na foto czy na szczepienia lisów przepisy są takie same i wymagają licencji zawodowej. Nie dotyczy to jedynie lotów sportowych, np. wyrzucanie skoczków i holowania szybowców osób zrzeszonych.
              Moje Airplane-Pictures

              Komentarz


              • #8
                A dlaczego uważasz że jest za późno, jezeli masz możliwości /pieniądze/ chęci to zaczynaj zabawe.

                Co do ppla to możesz zabierać pasażerów pod warunkiem że nie bedziesz czerpał z tego kożyści majątkowych, dzielicie koszta na "głowe" każdego paxa i lecimy, bo wiadomo latanie do najtańszego hobby jednak nie należy.
                A co do latania zarobkowego to już trzeba mieć CPLa do tego IR by sie przydał no i ME oczywiście czyli robisz teorie ATPLa która załatwia Ci to wszystko a reszta to juz tylko praktyka. W zależności od róznych czynników 200tyś( może być mniej lub wiencej) zł i możesz iść do linii, pod warunkiem że będzie branie. .
                Natomiast wracając do ppl to np. zaczynasz sobie latać cessna 152, ale chciałbys zmienić maszyne na C 172 to żaden problem, jak będzie Ci wmiare iść to 2h ( trzeba wyczuć nowy samolot w końcu silnik prawie dwa razy większy to napewno bedzie sie innaczej zachwywać; itp.) i już bedziesz mógł nią latać, co do innych maszyn to też podobna kwestia. Badania na drugą klasę zdrowia są ważne 5 lat. A sam kurs ppla to 120h teorii może zostać skrócona do (jak dobrze pamietam) 70h tylko wtedy więcej nauki w domu i powinny być testy z każdej pratii materiału; 45h nalotu i ze 2 h na egzamin.
                Sam ppl kosztuje ok.20tys zł, w zależności gdzie i na czym latasz, oczywiście c172 bedzie troche drożej, a do tego trzeba doliczyć dojazdy, jakieś dodatkowe pomoce, troche nerwów itd. :] ale to też zależy od indywidualnych warunków.

                Komentarz


                • #9
                  Bardziej opłacalny według mnie jest nalot na Cessnie 172 - 4 miejscowa i koszta można rozlozyć na większą grupke. Mam pytanie co musze zrobic aby zabierać na "pokład" ;D pasażera ale mi chodzi o szybowce czy trzeba miec licencje czy wystarczy mieć skończoną III klase i doskonalenia
                  Pozdrawiam Szybowników www.szybowce.uczsie.eu

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez MarekM Zobacz posta
                    Witajcie,
                    Wpadłem w sidła lotnictwa, zamierzam zrobić licencje ppl(A), na karierę na zawodowego pilota trochę za późno ( mam 26 lat). Tylko wszędzie jest napisane,że licencja ta nie uprawnia do latania zarobkowego - a również i w tym kierunku chciałbym pójść. Czy dodatkowo są kursy / szkolenia na "zarobkowego" ppl, czy zupełnie inna licencja, dodatkowe h latania...
                    Jak z tym jest?
                    pozdrawiam
                    MM
                    Nie jest za późno na karierę zawodową. Mój kolega rozpoczął szkolenie w wieku 28 lat, w wieku 31 zakończył ( jakoś rok temu chyba ), i obecnie lata sobie na AT7 w Eurolocie.
                    Nikon D90 + Nikon Nikkor 18-105 VR + Nikon Nikkor 70-300 VR

                    Komentarz


                    • #11
                      A ja mam takie pytanie,
                      jeśli już uzyskam CPL i idę do lini lotniczych
                      damy na to Ryan Air (mają tam tylko 737-800) i co dalej?

                      przecież po kursie nie mam uprawnień do latania na tym modelu więc pewnie pójdę na szkolenie i tu mam pytanie,
                      czy na to szkolenie, doszkalanie muszę płacić?
                      wiadomo każda linia inaczej ale jak to jest generalnie?
                      ja chcę latać!!

                      Komentarz


                      • #12
                        Prawdopodobnie będzie tak że dana linia lotnicza na własny koszt wylanuszuje cię na dany model, a z twojej strony bedzie to odpracowanie na ich rzecz(tzn.podpiszesz umówie wiążącą cię np. na 3 lata z ryanair)

                        Jezeli sie myle to mnie poprawcie;p
                        Pozdrawiam Szybowników www.szybowce.uczsie.eu

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez pauleta150 Zobacz posta
                          Prawdopodobnie będzie tak że dana linia lotnicza na własny koszt wylanuszuje cię na dany model, a z twojej strony bedzie to odpracowanie na ich rzecz(tzn.podpiszesz umówie wiążącą cię np. na 3 lata z ryanair)
                          dziś słyszałam że Ryan robi TR na kosz szkolącego się


                          Crosswin
                          d

                          Komentarz


                          • #14
                            Dałem tylko taki przykład
                            bo w sumie u nich to dobrze zaczynać ponieważ mają jeden typ maszyn i po kilku latach jest się kapitanem i luz a np w LOCIE jest kilka rodzajów.

                            Ryan to Ryan straszne dziady jeśli o takie rzeczy chodzi.

                            Dobre jest to że jeśli firma wyśle Cię na takie szkolenie i że trzeba podpisać umowę na jakiś czas to przynajmniej jest się prawie pewnym że praca będzie!!

                            Orintuje się ktoś o firmie Runway z Waw?
                            Dobra to firma, dobrze szkolą?
                            ja chcę latać!!

                            Komentarz


                            • #15
                              dołączam się do pytania
                              Pozdrawiam Szybowników www.szybowce.uczsie.eu

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X