PPL zarobkowo?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • MarekM
    rozpoczął temat PPL zarobkowo?

    PPL zarobkowo?

    Witajcie,
    Wpadłem w sidła lotnictwa, zamierzam zrobić licencje ppl(A), na karierę na zawodowego pilota trochę za późno ( mam 26 lat). Tylko wszędzie jest napisane,że licencja ta nie uprawnia do latania zarobkowego - a również i w tym kierunku chciałbym pójść. Czy dodatkowo są kursy / szkolenia na "zarobkowego" ppl, czy zupełnie inna licencja, dodatkowe h latania...
    Jak z tym jest?
    pozdrawiam
    MM

  • anowex
    odpowiedział(a)
    Są na to specjalne kursy oczywiście, ja robiłem kurs na samoloty ultralekkie co prawda już dłuższy czas temu, ale latam zarobkowo i nikt nie ma z tym problemu. Wystarczy znaleźć dobrą szkołę, co wytłumaczy co i jak
    PlanePoland oferuje szkolenia pilotów samolotowych, wynajem samolotów najlepiej dostosowanych do potrzeb i możliwości klienta oraz sprzedaż samolotów nowych i używanych.

    Zostaw komentarz:


  • S.W.A.T
    odpowiedział(a)
    z PPL nie możesz zarabiać, jedynie mozesz sobie odliczać koszty za samolot
    pzdr.

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek187
    odpowiedział(a)
    na wstępnych?
    a później?

    Zostaw komentarz:


  • dragon
    odpowiedział(a)
    z wadą to jakoś jest +/-3 na wstępnych...

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek187
    odpowiedział(a)
    i jeszcze jedno odnośnie nalotu.

    Czy jak już będę miał PPL i czasami ze znajomymi polatamy gdzieś nad miastem, to ta godzina będzie się liczyć do mojego ogólnego nalotu?
    jeśli tak to jak jest to liczone, w jaki sposób mam to odnotowane że latałem?

    i jeszcze jedno,
    jaka wada wzroku jest dopuszczalna aby przejść badania lotnicze na pilota samolotów pasażerskich?

    Zostaw komentarz:


  • eurolot_popcorn
    odpowiedział(a)
    ............czytaj to co sie pisze ze zrozumieniem... kilk postów niżej ci tłumacze ze z CPL zadna linia cie nie przyjmie. Musisz posiadac minimum ATPL frozen

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek187
    odpowiedział(a)
    z tego co się otirnuję to są jakieś różne inne prawa i zawsze zdaje się egzamin.
    podobnie jest z licencją australijską, też o tym myślałem żeby tam wyjechać i tam latać ale ponoć jest tam mniej pracy (konwersacja z australijskim pilotem, który przyjechał pracować do Europy)

    wracając do Ryana to szkolą w Amsterdamie i Sztokholmie
    ponoć ta amsterdamska jest lepsza ale nie dam sobie a to ręki uciąć.
    A lotnisko pod Londynem nazywa się Stansted przez "D"

    Czyli gdzie najlepiej uderzać po uzyskaniu CPL na UE papierach?
    Do któej linii?

    Zostaw komentarz:


  • eurolot_popcorn
    odpowiedział(a)
    dlatego przy transkrypcji licencji jest az tyle formalnsci a czasem nawet egzamin a co do angielskiego masz racje jednak w ULC bedziesz musial zdac egzamin wg ich wymagan
    Ostatnio edytowany przez eurolot_popcorn; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • mirage9
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiek187 Zobacz posta
    Dzięki wielkie za odp,

    a co to są te godziny PIC?
    jeśli chodzi o angielski to zastanwaiam się też żeby jechać do US i tam robić kurs,
    i zdobyć licencję raczej europejską ale może to się zmienić i tam bym został.
    do teg jeszcze daleka droga, niestety.
    a TR juz szkolą linie (nie wszystkie),rozumiem.
    Dzięki raz jeszcze
    Co do tego co powiedziales to sprawa wyglada tak.
    Jesli pojedziesz do USA to angielski masz z glowy ale pozostaje ci potem kwestia konwersji przepisow (jesli wrocisz do EU i bedziesz chcial latac).Pozatym co do niektorych szkoly w USA....ahhh to strach sie wypowiadac.Nie wiem jak ci studenci uzyskali tam licencje(jaka kolwiek).They are crazy

    Zostaw komentarz:


  • mirage9
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dragon Zobacz posta
    dziś słyszałam że Ryan robi TR na kosz szkolącego się
    No tu o Ryan Air moge wam co nieco powiedziec.To prawda co powiedziales dragon.TR Ryan robi na koszt szkolacego sie w Amsterdamie i kosztuje to 30tys euro.Wiem to z 1 reki bo bylem na rozmowach z Ryan Air.Potem nastepuje przeniesienie na Standstet i ukonczenie kursu tam.

    Zostaw komentarz:


  • eurolot_popcorn
    odpowiedział(a)
    PIC- Pilot In Command pilot dowodzący(lecący) czyli nalot dowódczy

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek187
    odpowiedział(a)
    Dzięki wielkie za odp,

    a co to są te godziny PIC?
    jeśli chodzi o angielski to zastanwaiam się też żeby jechać do US i tam robić kurs,
    i zdobyć licencję raczej europejską ale może to się zmienić i tam bym został.
    do teg jeszcze daleka droga, niestety.
    a TR juz szkolą linie (nie wszystkie),rozumiem.
    Dzięki raz jeszcze

    Zostaw komentarz:


  • eurolot_popcorn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiek187 Zobacz posta
    A ja mam takie pytanie,
    jeśli już uzyskam CPL i idę do lini lotniczych
    damy na to Ryan Air (mają tam tylko 737-800) i co dalej?

    przecież po kursie nie mam uprawnień do latania na tym modelu więc pewnie pójdę na szkolenie i tu mam pytanie,
    czy na to szkolenie, doszkalanie muszę płacić?
    wiadomo każda linia inaczej ale jak to jest generalnie?

    Po pierwsze z od egzaminu CPL do fotela liniowca daleka droga ponieważ musisz zrobic jeszcze kilka innych kursów oraz wylatac godziny min. 350 w tym 100 PIC, oraz zdac angielski w ULC. natomiast koszt TR zależy od tego na co chcesz sie certyfikowac, inaczej na e-jeta a inaczej na 777. Generalnie linie same pokrywają koszt szkolenia np. LOT albo LUFTHANSA, SKY EUROPE oraz AIR BERLIN które same szkola we własnych ośrodkach. dajmy na przykład że zaczynasz pracę w PLL LOT, wtedy firma ci pokryje koszty TR na E-170/175 i potraci ci z wypłaty zatem mając na karku kredyt za ATPL i reszte kwitów oraz porącenie TR pozostanie ci niewiele pieniędzy i tak kilka lat. Natomiast tanie linie wymagają już gotowego TR zdobytego w innych liniach, wyjątkiem jest WIZZAIR który szkoli w niemczech we FRA chyba.

    Zostaw komentarz:


  • dragon
    odpowiedział(a)
    oooj, to już nie do mnie pytanie

    ale ktoś powinien wiedzieć

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X