Modernizacja EC-135?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • Modernizacja EC-135?

    W grudniu 2016 warszawskie PCO uzyskało certyfikat EASA na noktowizyjne gogle lotnicze PNL-3M. Certyfikat nr EASA 10036349 Rev.2 dopuszcza stosowanie gogli tego typu na śmigłowcach Airbus Helicopters EC135 różnych wersji. PCO SA jest jednym z niewielu producentów na świecie, które posiadają cywilny certyfikat dopuszczający użytkowanie gogli noktowizyjnych na śmigłowcach o zastosowaniu niewojskowym. Impulsem dla warszawskiej spółki do rozpoczęcia procesu certyfikacyjnego stała się zapowiedź modernizacji 23 śmigłowców EC-135 użytkowanych przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe i planów wyposażenia ich m.in. w gogle noktowizyjne.

    Warto zauważyć, że gogle PNL-3M, mimo że znane już od ponad 3 lat, są obecnie zupełnie nową konstrukcją, niewiele przypominającą prototyp. Całkowicie zmieniono mechanikę awaryjnego wypięcia gogli, wszystkie manipulatory do ustawiania na hełmie lotniczym i standardowo zastosowano wzmacniacze obrazu najnowszej generacji INTENS. Gogle mogą być obecnie mocowane na wszystkich zachodnich hełmach lotniczych oraz oczywiście na polskim THL-5NV używanym w polskich Siłach Zbrojnych. Proces certyfikacyjny wymagał ponad rocznych prób i badań dla dostosowania gogli do bardzo restrykcyjnych wymagań norm lotniczych, w tym także prób w locie. Ze względu na brak odpowiednio autoryzowanej instytucji w Polsce, za certyfikację ze strony EASA odpowiadała niemiecka ADAC Luftfahrt Technik z Bonn.

    Akceptacja EASA ma pomóc PCO w sprzedaży gogli cywilnym użytkownikom śmigłowców EC-135 (i nie tylko). Maszyny tego typu użytkowane są w 23 krajach w liczbie ponad 1200 egz.

    Dla zastosowań militarnych oferowana jest wojskowa wersja NVG pod nazwą PNL-4. Wyróżnia się ona przede wszystkim zastosowaniem wzmacniaczy obrazu o wartości FOM>2300.

    http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=21512
    Pozdrawiam
    Adam

  • #2
    Cała ta certyfikacja to w większości proces nastawiony na wyciąganie kasy. Może kiedyś, w założeniach miało to sens...teraz tylko papiery i kasa nikt nie sprawdza stanu faktycznego. Pracuje na certyfikowanym sprzęcie Cena z certyfikatami 1000 zł bez 250 zł
    A w temacie, jeśli LPR zacznie "w boju" używać gogli to będzie na prawdę hit, nasze wojsko będzie się śliniło tylko czy to jest potrzebne?

    Komentarz


    • #3
      oby nie skonczyły jak te morskie w Świdniku... stoja od dwóch lat w modernizacji a w Gdyni zawiesili dyzury, latają tylko ci którzy mają uprawnienia i tylko po to żeby ich nie stracić, jak tak dalej pójdzie połowa kadry pojdzie w...
      "Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."

      Komentarz

      Pracuję...
      X