Enter Air - nowa polska linia lotnicza

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • #46
    Naruszanie nocnych norm hałasu i zaleganie z płaceniem kar doprowadziły do zatrzymania samolotu Enter Air w porcie lotniczym Paris Charles de Gaulle. Według linii opłata nałożona na Enter Air przez francuskich urzędników jest niewłaściwa.

    Jak podają władze francuskiego urzędu kontrolującego hałas na lotniskach Autorité de Contrôle Des Nuisances Sonores Aéroportuaires (ACNUSA) w latach 2013-2014 na paryskim lotnisku odnotowano 83 naruszenia przepisów dotyczące nocnych operacji wykonywanych pomiędzy godzinami 22:00 wieczorem oraz 5:00 rano. ze strony polskiego przewoźnika Enter Air posiada na lotnisku w Paryżu jedną ze swoich zagranicznych baz operacyjnych.

    Łączne kary dla Enter Air wyniosły ponad 1,1 mln euro. Według ACNUSA polski przewoźnik przez długi czas uchylał się od zapłaty tych kar pomimo ponawianych wezwań do zapłaty, stąd też francuski urząd wystąpił na drogę prawną i uzyskał nakaz zatrzymania polskiego samolotu na poczet uiszczenia przez Enter Air zaległych zobowiązań, wykorzystując fakt że boeing 737-800 należy bezpośrednio do polskiego przewoźnika. Tym razem Enter Air nie zwlekał z zapłatą zaległych kar i samolot został zwolniony po pięciu godzinach. Informację o zatrzymaniu samolotu potwierdza przewoźnik w przesłanym Pasazer.com oświadczeniu.

    - W środę, 10 sierpnia na lotnisku w Paryżu miało miejsce chwilowe zatrzymanie samolotu Enter Air. Sprawa została szybko wyjaśniona, a samolot po kilku godzinach wrócił do wykonywania połączeń - czytamy w oświadczeniu.

    Polski przewoźnik nie zgadza się z decyzją francuskiego urzędu i zapowiada odwołanie.

    - Opłata nałożona na Enter Air przez francuskich urzędników jest niewłaściwa. Odwołujemy się od tej decyzji. Jesteśmy przekonani, że sprawa będzie miała pozytywne dla nas zakończenie - zapewniają w rozmowie z Pasazer.com przedstawiciele linii.

    Francuskie regulacje prawne obowiązujące od 2003 roku stanowią, że nocne operacje lotnicze w porcie Paris Charles de Gaulle są zabronione, za wyjątkiem ściśle określonej liczby operacji wykonywanych przez przewoźników posiadających nocne sloty, oficjalnych lotów rządowych, misji wojskowych lub medycznych oraz nagłych wypadków związanych z zagrożeniem życia lub bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Zakaz obowiązuje przekierowania operacyjne lotów z portu Paris Orly. Naruszenie tego zakazu skutkuje koniecznością informowania przez lotnisko organu kontrolującego hałas, ACNUSA.

    Kara 1,1 mln euro może być dla linii dotkliwa finansowo,. W całym roku 2015 skonsolidowany zysk netto Enter Air wynosił niecałe osiem milionów euro (33,78 mln zł) licząc dzisiejszym kursem wymiany, a zysk operacyjny 13,1 mln euro (56,39 mln zł). Co więcej kara mogła być trzykrotnie wyższa gdyby francuskie władze każde z 83 naruszeń, które jak twierdzą popełnił polski przewoźnik, zdecydowały się ukarać najwyższą kwotą, czyli 40 tyś euro.

    Jedna trzecia przychodów przewoźnika pochodzi z operacji świadczonych na rzecz zagranicznych zleceniodawców.

    Dla Enter Air równie dotkliwa, choć trudna do oszacowania, może być strata wizerunkowa. ACNUSA informuje, że aż 159 przewoźników zalega z zapłatami podobnych kwot kar i nie wyklucza, że zastosuje wobec tych przewoźników taką samą procedurę jaką zastosował wobec Enter Air.

    http://www.pasazer.com/news/31225/ka...lion,euro.html
    Pozdrawiam
    Adam

    Komentarz


    • #47
      Enter Air sprzedaje Boeinga 737-400. Na wiosnę jego miejsce zajmie Boeing 737-800.

      Enter Air sprzedał Boeinga 737-400 o znakach rejestracyjnych SP-ENE, który latał w barwach przewoźnika od 2011. Zastąpi go Boeing 737-800, który dołączy do floty spółki przed sezonem letnim 2017. Transakcja będzie miała nieistotny wpływ na wyniki przewoźnika w krótkim terminie.

      Boeingi 737-400 to samoloty, na których rozpoczynaliśmy naszą działalność 6 lat temu. Świetnie sprawdzały się w swojej roli, natomiast przyszedł czas na ich stopniową wymianę na samoloty nowej generacji. Mamy już pokaźną flotę Boeingów 737-800, które wyśmienicie sprawdzają się na naszym rynku i dlatego przed sezonem lato 2017 kolejny samolot tego typu dołączy do naszej floty w formie leasingu operacyjnego mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny i członek zarządu Enter Air.

      Najbardziej optymalnie jest pozbywać się samolotów po wysokim sezonie, zastępując je tymi, które przyjdą przed następnym wysokim sezonem. Taki też jest nasz plan, aby w ten sposób wymienić większość floty Boeingów 737-400 na 737-800 dodaje Grzegorz Polaniecki.

      W dłuższej perspektywie zamiana samolotów przyniesie Enter Air wymierne korzyści wynikające z większej efektywności Boeingów 737-800. Samoloty te mają większą pojemność i zasięg, a ich obsługa naziemna pochłania mniej czasu.

      Boeingi 737-400 znajdujące się we flocie Enter Air są bardzo cenione na rynku. Ich masa startowa została zwiększona do 68 t, wobec standardowych 62 t, w związku z czym są bardzo poszukiwane przez towarzystwa realizujące przewozy towarowe, którzy doceniają dodatkowy udźwig.

      http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=20775
      Pozdrawiam
      Adam

      Komentarz

      Pracuję...
      X