Wizz Air

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • Wizz Air

    O 23% zwiększyła się liczba pasażerów Wizz Air w 2010 roku, w porównaniu z rokiem 2009. W Polsce linia przewiozła 4,1 mln podróżnych, o 14% więcej niż rok wcześniej.
    Średni wskaźnik obłożenia lotów w 2010 roku wyniósł 84%. Był identyczny jak rok wcześniej. - Wyniki, jakie udało nam się osiągnąć w 2010 roku potwierdziły skuteczność naszego ultra nisko-kosztowego modelu biznesowego – powiedział Jozef Varadi, Prezes Wizz Air.

    - W mijającym roku umocniliśmy naszą wiodącą pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej osiągając znaczący rozwój nawet w tak wymagających warunkach. W 2011 roku zamierzamy rozwijać sieć nisko-kosztowych połączeń na tych rynkach, na których jesteśmy już obecni, jak również na zupełnie dla nas nowych, takich jak Litwa czy Serbia. Chcemy stworzyć naszej ciągle rosnącej rzeszy klientów możliwości podróżowania za naprawdę niewielkie pieniądze - dodał prezes Jozef Varadi.

    W Polsce Wizz Air obsługuje 68 tras całorocznych oraz pięć sezonowych, zatrudnia 478 osób. Flota przewoźnika składa się z 34 samolotów, które operują z 12 baz w Polsce, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, Czechach i na Ukrainie. W kwietniu linia uruchomi bazy w Belgradzie i Wilnie.

    za: latajznami.pl

  • #2
    Wizz Air zmieni wizerunek marki oraz malowanie samolotów - dowiedział się nieoficjalnie Pasazer.com. Prawdopodobnie zmieni się logo przewoźnika, ale z airbusów przewoźnika nie zniknie róż.

    - Po 10 latach działania chcemy odświeżyć wizerunek, ale nie będę zdradzał informacji, by nie zniszczyć niespodzianki - zdradził niedawno na śniadaniu prasowym z polskimi dziennikarzami József Váradi, prezes Wizz Air-a.

    Jak wynika z nieoficjalnych informacji podawanych przez węgierski portal airportal.hu, nowe kolory Wizz Aira mogą stanowić mieszankę różu i jasnego niebieskiego (baby blue). Inne nieoficjalne informacje mówią o tym, że w barwach spółki pojawi się ciemniejszy odcień niebieskiego.
    Prawdopodobnie obecne logo zostanie odchudzone, ale nie zmienione - jedną z możliwości jest pozostawienie samego obrysu liter.

    Nie wiadomo, czy zmiana wizerunku będzie wiązała się z odbiorem pierwszych airbusów A321. Ma to nastąpić dopiero w 2016 r., niewykluczone więc, że przewoźnik zdecyduje się na rebranding wcześniej. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, zmiany możliwe są już na początku 2015 r.

    http://www.pasazer.com/news/24549/no...,wizz,air.html




    Pozdrawiam
    Adam

    Komentarz


    • #3
      Obecne malowanie nie jest brzydkie, ale odświeżenie maszyn i układu kolorów napewno wyjdzie im na dobre
      "Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."

      Komentarz


      • #4
        Wizz Air potwierdził deklarację, złożoną w czerwcu tego roku na targach Le Bourget pod Paryżem zakupu 110 samolotów A321neo.
        Umowa ta będzie największym pojedynczym zamówieniem na te samoloty.

        Obejmuje ona najnowszą konfigurację kabiny Airbus Cabin Flex dla modelu A321neo, mieszczącą 239 foteli o większej szerokości - 45,72 cm (18 cali).

        Według producenta, rodzina samolotów A320neo oferuje najniższe koszty operacyjne spośród wszystkich samolotów wąskokadłubowych. Umożliwia ograniczenie zużycia paliwa o 15 proc. od chwili wejścia do służby i o 20 proc. do roku 2020 - dzięki innowacjom w kabinie, najnowszym technologiom silnikowym i ogólnej poprawie wydajności.

        http://logistyka.wnp.pl/wizz-air-pot...383_1_0_0.html
        Pozdrawiam
        Adam

        Komentarz


        • #5
          Lotem z Londynu do Birmingham przewoźnik Wizz Air zainaugurował oficjalnie włączenie do floty nowej maszyny: Airbusa A321. Samolot jest o 50 miejsc pojemniejszy od modelu A320, na którym tani przewoźnik dotychczas opierał swoją działalność.

          Od przyszłego roku dwa takie będą latać z Lotniska Chopina w Warszawie. Odpowiedź już planuje potężny konkurent, czyli Ryanair.

          Airbus A321, nowy nabytek linii Wizz Air, to największy samolot z rodziny A320. W maksymalnej konfiguracji – czyli z fotelami tylko drugiej klasy - może zabrać na pokład 230 pasażerów. Dla porównania: pojemność A320 kończy się na 180 fotelach.

          Miejsca przybyło, bo A321 jest o siedem metrów dłuższy od A320. Jego zasięg w wersji z tzw. sharkletami - czyli końcówkami skrzydeł, które zwiększają siłę nośną i zmniejszają zużycie paliwa - to ponad 6,3 tys. km. Jest największym na świecie samolotem pasażerskim średniego zasięgu przewożącym ponad 200 pasażerów. To europejski konkurent dla amerykańskiego Boeinga 737-900.

          Harmonogram dostaw dla Wizz Air jest taki, że druga maszyna zacznie latać już w grudniu, a następnych 9 samolotów zasili flotę w 2016 r. Ponadto kolejne z 26 nowych samolotów będzie dostarczanych sukcesywnie do 2018 r.

          Według wiceprezesa Airbusa Christophera Buckleya, samoloty A321ceo, bo taka wersja właśnie weszła do floty taniego przewoźnika z Węgier, umożliwią zwiększenie liczby miejsc dla pasażerów na najpopularniejszych trasach Wizz Air. Przewoźnik zdecydował, że na razie samoloty A321 będzie latał między Budapesztem, czyli główną bazą linii Wizz Air, a londyńskim lotniskiem Luton.

          Latem przyszłego roku, dwie takie maszyny pojawią się także na Lotnisku Chopina w Warszawie, gdzie będą bazowały na stałe. Dominik Sipiński z portalu Pasażer.com przyznaje, że to dowód na to, że
          Warszawa ma potencjał, który dostrzega coraz więcej linii. Według naszych ustaleń, przewoźnik rozważa dodatkowo umieszczenie jednego A321 w swojej bazie w Katowicach. Oprócz tego dwa będą operowały z Bukaresztu.

          Dzięki nowej maszynie A321 możemy zaoferować pasażerom niższe ceny, ponieważ ma ona większą wydajność w porównaniu do obecnie latających A320 – zapowiedział John Stephenson

          Przewoźnik zapowiada, że dzięki wprowadzeniu nowej maszyny większej liczbie miejsc koszt transportu pasażera w przeliczeniu na jedną osobę spadnie o 7 proc. A to ma pozwolić na utrzymywanie niskich cen – głównie w walce z Ryanairem.

          Węgierski Wizz Air posiada dziś we flocie 63 Airbusy A320. To przy ich pomocy przewoźnik obsługuje 380 tras z 22 baz operacyjnych, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej.

          A 321 to nie koniec zakupów, bo przewoźnik potwierdził także zamówienie 110 maszyn A321neo – z mniejszą masą, większym zasięgiem i lepszą aerodynamiką. z dostawą od 2019 do 2024.

          W pierwszej połowie obecnego roku finansowego, który kończy się 31 marca 2016 r., Wizz Air osiągnie 10,7 mln pasażerów, co da 20 proc. wzrostu rok do roku.

          Jak na wymianę A320 na większe maszyny w dwóch wersjach odpowie irlandzki Ryanair, czyli największy konkurent Wizz Aira, który kupuje od amerykańskiego Boeinga?

          Flagowy samolot Ryanaira Boeing 737-800 liczy sobie 189 miejsc. Ryanair, który przewozi rocznie pięć razy więcej pasażerów niż Wizz Air, odbiera obecnie maszyny z zamówienia na 183 sztuki tego modelu. Jak powiedział nam Juliusz Komorek z zarządu Ryanaira, miedzy 2019 a 2024 r. linia przyjmie dodatkowo 200 samolotow Boeing 737 MAX 200, które maja 197 miejsc.

          - Te dwa zamówienia pozwolą nam zwiększyć liczbę pasażerów przewożonych każdego roku do 180 mln – twierdzi Juliusz Komorek. - Nie widzimy obecnie potrzeby zakupu samolotów z liczba miejsc większa niż 200, jako że to wymagałoby to zwiększenia załogi pokładowej z czterech do pięciu osób, co wiązałoby się z większymi kosztami – dodaje.

          Ale zdaniem części ekspertów, skierowanie przez konkurenta samolotu A321 na Lotnisko Chopina może Ryanaira, który ma swoją bazę w Modlinie pod Warszawą, do częściowej przeprowadzki na większe lotnisko, żeby nie tracić rynku. – Szef Ryanaira Michale O’Leary przebąkuje ostatnio w wywiadach o możliwość operacji z Lotniska Chopina. Nowy samolot WizzAir w Warszawie może być czynnikiem który przyspieszy ten ruch – spekuluje Sebastian Gościniarek, partner w firmie konsultingowej BBSG.


          http://forsal.pl/artykuly/907322,wiz...odpowiedz.html
          Ostatnio edytowany przez Marauder; [ARG:4 UNDEFINED].
          Pozdrawiam
          Adam

          Komentarz

          Pracuję...
          X