Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
Nowe posty

  • #31
    Zamieszczone przez Carlito Zobacz posta
    Fajne kadry tego Tupolewa
    Dziękuję. Miło mi, że Ci się spodobały.

    No to żeby nie było pustego przebiegu jeszcze trzy strzały

    MiG-23MF


    SUczka


    Szparka
    lotnicze digarty
    marcinwozniak.net

    Komentarz


    • #32
      Nowe eksponaty

      "Muzeum Lotnictwa Polskiego wzbogaciło się o dwa nowe samoloty:

      Junkers Ju52
      Opracowany w 1929/30 r., samolot nosił podobieństwo do wcześniejszego Junkers W 33, od którego był jednak większy. Pierwszy lot prototypu miał miejsce w październiku 1930 r., a wersji z trzema silnikami (Ju 52/3m) - 7 marca 1932 r. Junkers Ju 52 był produkowany w latach 1931-1945 w Niemczech, w czasie okupacji niemieckiej i po wojnie we Francji, w latach 1945-52 w Hiszpanii, a także na Węgrzech. W sumie zbudowano 4845 egzemplarzy.
      Junkers Ju 52 służył jako samolot pasażerski i transportowy w Niemczech i wielu krajach na całym świecie. Był także używany jako przejściowy samolot bombowy Luftwaffe (hiszpańska wojna domowa). Przez cały okres II wojny światowej stanowił podstawowy typ w lotnictwie transportowym III Rzeszy i zasłynął podczas operacji powietrznodesantowych (Norwegia, Holandia i Belgia 1940, Kreta 1941) i mostów powietrznych (Maroko 1936, Demiańsk 1942, Stalingrad 1942-43, Afryka Pn. 1943), podczas tych operacji od obrony przeciwlotniczej i lotnictwa myśliwskiego poniesiono ciężkie straty.
      Ju 52 o znakach D-2600 i nazwie "Immelmann II" był osobistym samolotem kanclerza Rzeszy Niemieckiej Adolfa Hitlera. Inny egzemplarz służył w Chinach jako osobisty samolot przewodniczącego Rządu Narodowego i Narodowej Rady Wojskowej, Czang Kaj-szeka. W latach 30. Polskie Linie Lotnicze LOT eksploatowały jeden samolot typu Ju 52.
      Po wojnie Junkers Ju 52 był wykorzystywany w lotnictwie wojskowym Szwajcarii, Hiszpanii i Portugalii, gdzie służył m.in. do transportu spadochroniarzy i w tej roli wziął udział w operacjach na terenie kolonii portugalskich (m.in. w Angoli).
      Krakowski eksponat pochodzi z powojennej produkcji francuskiej, samoloty nosiły wówczas oznaczenie Amiot AAC.1 Toucan. Służył jako transportowy w portugalskim lotnictwie wojskowym do 1971 r. W maju 1974 został przekazany do Imperial War Museum w Duxford. W 2012 r. został zakupiony przez Muzeum Lotnictwa Polskiego. Samolot jest prezentowany w malowaniu, jakie nosiły maszyny 1 Gruppe, KGzbv-1. działającego na śródziemnomorskim teatrze działań wojennych w latach 1941-42.


      De Havilland Sea Venom
      Venom to Brytyjski samolot myśliwski opracowany na przełomie lat 1949/1950.
      Jego morska wersja, pozyskana przez MLP, to maszyna przechwytująca, mogąca operować zarówno w dzień jak i w nocy w każdych warunkach pogodowych. Samoloty tego typu służyły w lotnictwie marynarki brytyjskiej (Fleet Air Arm) w latach 50. Sea Venomy walczyły podczas kryzysu sueskiego w 1956 r.
      Znamiennym jest fakt udziału w pracach nad tym samolotem dwóch wybitnych Polskich konstruktorów: Stanisława Praussa oraz Wsiewołoda Jakimiuka"

      http://www.muzeumlotnictwa.pl/aktual...wum.php?id=206
      Pozdrawiam
      Adam

      Komentarz


      • #33
        Trzy Iskry

        "Muzeum Lotnictwa Polskiego wzbogaciło swoją kolekcję o kolejne 3 samoloty. Maszyny typu TS‑11 Iskra trafiły do Muzeum z Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1 w Dęblinie. Maszyny zostały dostarczone do Krakowa przez firmę Panas Transport specjalizującą się w przewozie ładunków wielkogabarytowych.

        Iskry zostały przywiezione na teren Muzeum późnym popołudniem 17 grudnia. Są to dwa samoloty TS-11 Iskra bis DF o numerach 3H1409 i 3H1415 z 1975 roku i jeden TS-11 Iskra bis D o numerze 3H1212 z 1974 roku. Na czas transportu zdemontowano skrzydła, stateczniki poziome i wloty powietrza. Rozładunek trzech maszyn trwał od rana przez kilka godzin. Operacja wymagała użycia dźwigu i zaangażowania personelu Działu Konserwacji Muzealiów. Samoloty zostały ustawione przed Dużym Hangarem. Kolejnym etapem będzie montaż wszystkich elementów maszyn"

        http://muzeumlotnictwa.pl/aktualnosc...wum.php?id=235
        Pozdrawiam
        Adam

        Komentarz


        • #34
          http://facet.interia.pl/meskie-temat...wo,nId,1448366
          Pozdrawiam
          Adam

          Komentarz


          • #35
            Bristol F.2B Fighter

            http://dlapilota.pl/wiadomosci/muzeu...ctwa-polskiego
            Pozdrawiam
            Adam

            Komentarz


            • #36
              Nie lada gratka szykuje się w MLP

              http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,444...#BoxLokKrakImg
              Pozdrawiam
              Marcin

              Nikon D7100 + Nikkor AF-S 70-300 VR
              + Tamron 150-600 + SIGMA 10-20 + Nikon Action 16x50
              Moje zdjęcia
              Moje YouTube


              Komentarz


              • #37
                Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy i miałbym do was kawałek prośby. Piszę pracę magisterską pt. "Funkcja turystyczna Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Zachęcam was wszystkich do wypełnienia krótkiej ankiety, która jest anonimowa a wyniki posłużą mi wyłącznie do pracy. Po wypełnieniu kliknijcie "Wyślij" i ankieta trafi do systemu. Jak możecie to przekazujcie ten link dalej na forum. Dzięki bardzo za pomoc. Link do ankiety: https://www.ankietka.pl/ankieta/1970...polskiego.html

                Komentarz


                • #38
                  LWD Zuch 2
                  http://muzeumlotnictwa.pl/index.php/.../szczegoly/357
                  Pozdrawiam
                  Adam

                  Komentarz


                  • #39
                    Wow, ale super samoloty

                    Komentarz


                    • #40
                      To muzeum w Krakowie na prawdę ma super maszyny na wystawach warto zobaczyć na własne oczy

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X